fredag 19 november 2010

bara en fjeset gullefjun

irriterad

Nu tänker jag säga upp bekantskapen med tidningen Elle mat och vin. Det verkar på något vis som om dom har ändrat sin inriktning lite. Att skriva att världens godaste coq au vin görs på kyckling då faller alla andra recept lite. Det går väl annars att skriva att kyckling är ett alternativ om man nu inte hittar någon tupp. Eller att passa på att skriva lite om kycklingindustrin? Tänk om det vore möjligt för små hönsproducenter att  lämna in tuppöverskottet till de lokala ;) (i utopin) slakteriet och faktiskt få några slantar? om sådana där tidningar skriver tupp istället för kyckling så ökar ju chansen en mini aning.tänker jag. jag fårla skriva te dom och klaga lite. Jag är ju kärring på riktigt nu så det ska väl inte vara några problem.

Idag fick jag tag på förvaltaren till ödehuset som inte var till salu. Men vi talade med markägaren till vår lilla förälskelse i dag också. Och det ser ut som den kan få fördjupas. Men vi måste ha tålamod. Han hade ju först bara tänkt sälja 1,3 ha till oss. Men vi vill ha lite mer. Så vi föreslog att han skulle fundera på vad han ville ha för alla 19. Fast det känns mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar