måndag 6 juni 2011

MAT

Jag har tänkt mycket på kost den senaste tiden, på vad vi i den här familjen ska äta egentligen. Sedan några månader har jag ätit LCHF men är inte hundra, även om jag har fått en massa trevliga effekter, såsom minskat midjeomfång, mindre sömnbehov, mindre matbehov, mer uthållig och sådär. Men jag tycker det känns lite för mycket mjölkprodukter, och så gillar jag inte nolltoleransen även om man ska tänka sig för med äpplen och så. men en banan då och då. Jag skall väl bara hitta min balans. Så då börjar jag spana på RawFood, men ok ok lika bra att stoppa där direkt, man måste ju inte gå in för något stenhårt. Börjar man gå in på RawFood lite hårdare så tycker jag att man hamnar i ett STORT dilemma, Vart kommer maten man äter ifrån? Alltså vilken världsdel alltså? det är nog det viktigaste för mig, att maten vi äter kommer härifrån. alltså. där man är var man nu är. NÄRPRODUCERAT så nära som möjligt. just nu utanför vår dörr.

Och hundarna då? Ja strax, om någon vecka ska vi låta dem övergå till  BARF- Biologiskt Anpassad Rå Föda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar