måndag 13 september 2010

aldrig nöjd


Detta är vår utsikt från vardagsrummet, ja i alla fall i går kväll. Egentligen har vi det ju väldans bra ändå. Någon annan som målar om huset, någon annan att ringa så fort det krånglar. Men sedan tar habegäret över och jag vill lägga beslag på all mark runt omkring mig. Så jag får bestämma. Häromkring är det ju inte mycket att odla på  heller, bara bergigt och blåsigt. Jag försöker, några plantor sitter kvar men en hel del har blåst bort. Dock har jag kunnat skörda stora fina brandywine tomater och små vildtomater, och stora gula, alla odlade på friland. Och ännu är jag inte rädd för frost, det är lycka det så här inne i september.


Tog en liten tur och tittade på en annan tomt idag, bara för att spana lite, utsikten alldeles där i närheten var ju inte så tokig. Det kommer nog bli några fler turer dit upp för att spana lite mera på den tomten... utan kraftledningar och vindkraftverk. men med förmodligen mer blåst.
Vår lilla barnarbetare fick jobba idag också när vi hackade i hop en god vegetarisk moussaka. Lite motvikt till all gris vi annars äter. Fläsket måste ju ätas upp innan det blir dåligt, så idag tog jag upp en fläskbog som vi ska hitta på något med, donnan Nigella finns i mina tankar. Det återstår att se vad det blir.


Imorgon bär det av till arbetsförmedlingen för att lägga fram min affärsplan. Det kan ju bara bli spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar