måndag 6 september 2010

fett

jovisst, griskinder är gammal skåpmat i bloggvärden men för mig är den delen av grisen ny. Funderar på hur och det blir nog en riktigt fet historia. Kinden ligger på upptining och jag kan återkomma senare om resultatet blir lyckat. Grisar lär det bli till vårt nya ställe, denna gång håriga linderödssvin, istället för de skära lata svinen vi hade i Hälsingland. Dessa framtida grisar ska få arbeta hårt med att böka jorden åt mig innan jag lagar till deras kinder. Om nu griskind är så fantastiskt som man kan googla sig fram till.

I helgen har svärföräldrarna varit och godkänt tomten, jag har försökt göra lite reklam för mig som trädgårdsformgivare på bergens dag på Hunneberg, och vi åt upp de sista kotletterna från den skära grisen.
Nu börjar jag ladda lite hårdare för företagsstart, det gick väldigt dåligt i dag då jag hade pillat ihop en halv affärsplan inkl. budget varpå allt försvann då jag ännu inte riktigt lärt mig att handskas med vår nya känsliga dator. S lyckades också utföra ogjort arbete då han hade spikat upp panel där han senare fick höra att det skulle vara en dörr. en måndag men snart är den slut.

det är kinden på den högra grisen som ska ätas, men uh. minns inte vad det var för gult slemmigt de fick smaska på?

1 kommentar:

  1. Hihi, sötFrank!
    Hoppas att tisdagen blir finfin där nere i sydväst.
    Kram!

    SvaraRadera