tisdag 14 februari 2012

alla känslorna på en och samma gång

Ibland är livet sådär trist så jag bara önskar mig lite känslor i kroppen. när det är så där tomt så vad som helst duger. Bara jag får känna någonting. Och nu.
Nu har det varit så fyllt med känslor att varje cell i min kropp varit på väg att explodera.
Igår kväll lades sista pusselbiten i vårt boendepussel. i helgen flyttar vi in tillfälligt på ett sådant där sommarboende, bo på lantgård. Fullt med Nordsvenskar så jag är helt nöjd. till påsk flyttar vi in i huset med pensionärskuvösen, och oj vad jag ser fram emot det. Där ska det bli odla av.
Drömmen om halmhusbygget finns kvar, nu får vi börja leta mark igen men i lugn och ro.

Så i går kväll tog den enorma pressen om boendet slut. och en annan tog vid. i kväll var jag på möte med karriären. inte hade jag haft tid att förbereda mig men det blir nog bra ändå. Efter att ha grinat hela vägen hem från mötet tror jag nu på en framtid med en lagom dos drömjobb med en lagom dos drömhemmaliv.  Måste bara hitta en kompanjon som kan tänka sig samma mix.

Om jag blir frånvarande från bloggen ett tag så beror det på att vi kommer vara utan internet fram till påsk. Men jag kommer tillbaka! Det kommer fortsätta handla om letandet men också mer om självhushållning, odling, kaniner och vaktlar? det är inget löfte för här finns inga krav. Välkommen åter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar