tisdag 28 februari 2012

Flytta

Vi är på banan igen.
En vecka på vandrarhem (typ, bopålantgårdhyrataköverhuvudet) sedan, på söndagseftermiddagen for vi förbi det "lilla" huset vi skulle hyra för att lämna av lite grejer. och det blev så fint att vi fick flytta in direkt om vi tog städningen. Så. (lite städtrötta för på lördagen hade vi städat ur lägenheten..) tillbaka till det tillfälliga boendet där vi trodde vi skulle bo en månad och packat därefter. Städastäda igen packa ut oss därifrån och äntligen in i huset. ok smutsiga huset men nu städar vi eftersom vi ställer in grejer. Förra veckan var vi här och fick ställa vårt bohag i ett förråd. inte i ordning eftersom vi trodde vi skulle flytta in allt på en gång. hittar inte kastrullerna. men däremot stekhällen jag lånat av min mor, den stod längst ut.

dag 1 creps

dag 2 hamburgare (lika bra att göra många på en gång, storkok så att säga) 

förra helgen flyttade vi det mesta
Inte tycker jag att vi har sååå mycket grejer. men från en tvåa på 62kvm blev det två vändor med två släp, ett mindre med huv och ett större plus flakbilen ovan och så lite till. nä jag är inte jätteflyttsugen just nu. men dyker det där läget upp igen där vi kan få bygga vårt drömhus så!

Men just nu, nu är jag så nöjd. känner mig nästan litelite förälskad i vårt gulliga lilla hus. Måste bara hitta kastrullerna och få upp hyllan för försådden med lysrör i. Hoppas hinna så chili och paprika i helgen nu när jag har en pensionärskuvös att skydda dem i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar