lördag 21 mars 2015

mer tomt

Vi råkade skriva kontrakt på lite mer tomtmark. Det blir bra även om det gjorde budgetposten tomtmark lite väl hög. Nu har vi lite mer än en hektar att leka med och den nya ytan gör att vi inte riskerar grannar mitt framför oss och kan bestämma själva om den lilla dungen där vi kan få fin utsikt och en liten hassellund.

Det finns några fallfärdiga byggnader på tomten, den som vi först skrev kontrakt på. Bostadshuset ska rivas, det ingår i köpet. Den fallna ladan tänker vi renovera... ja, vi tänkte slippa söka bygglov..
När jag var borta på tomten senast hade rivningen startat ordentligt. (innan har vi varit där och tagit ned tegelpannor för senare bruk, vi spar även några dörrar och fönster. Grunden ska vi också göra något vettigt av.). Säljaren gav mig några mögliga tavlor som hängde inne i huset och jag fick ett litet hack i hjärtat.




Vi ska bygga strax ovan ladan på bilden, den är nu helt rasad och berget där på bilden är mer av en skog.
Men jag vet. jag borde inte ha några hack i hjärtat, hela huset passar bäst som jordförbättringsmedel, ja bryter man lite i fasaden så rasar faktiskt prima mull ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar