torsdag 16 september 2010

nästa köttstycke



 Det blir ett jäkla kalas för vår lilla familj om ingen har lust att komma på besök i helgen? då blir det naturligtvis kalas också men kanske inte lika köttmassivt. S ska visst vara ledig i morgon så vi får en liten långhelg. Jo, jag tar också ledigt från mitt affärsplanspillande. Idag har jag beställt visitkort. ungefär så. Inget är planerat heller, förutom att gå och rösta på söndag förstås.

Vi har börjat tappa gnistan för tomten med vindkraftverken, och elledningarna, kärleken börjar ta slut. Kanske finns det hopp. Åk ut på Orust och kolla på monstren, ibland är dom vackra på något vis men ibland ser dom bara ut som just monster. Landskapet här är ju ganska smått, med små gårdar och små ängar och små skogar. Och så kommer de där snurrorna som är de största jag någonsin sett. Jag, som alltid önskat miljövänlig energi, börjar tvivla. Kanske vågkraft kunde vara mer intressant här ute. Eller regnkraft, det kanske är det jag ska bli miljonär på?

Nu söker vi alltså nästan desperat efter en ny bit mark, eller gård med några hektar. Spännande typografi med goda odlingsmöjligheter, gärna lite skog, avskilt men inte fasansfullt långt bort ut i intet, tyst och lugnt, inga större vägar, elledningar eller andra otrevligheter. På Orust, Tjörn eller andra fina ställen i Södra Bohuslän. Kommer du på något hör av dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar