tisdag 17 januari 2012

i väntan på döden

eller under tiden vi väntar på att allt med kontraktet skall bli klart kan man ju alltid fundera på annat. Döden till exempel.
Jag hoppas att det dröjer ett tag tills det är dags så jag kan dö ekologiskt.
Inte långt härifrån finns ett företag som försöker lansera en sådan lösning.
Jag är inte säker på att det går ännu men företaget Promessa har länge arbetat hårt för att det skall bli möjligt.
Jag tänker mig att när det är dags så finns det en lämplig plats, om jag har några sörjande, där man kan stoppa ned den frystorkade askan av mig och lägga på några tjusiga lökar av någon sorts tulpan eller narciss som gärna sprider sig. Visst låter det religiöst och fint!? inte för att jag tror jag bryr mig särskilt när jag är död men ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar