fredag 12 augusti 2016

sommar

Sommar ja, verkar inte som någon halmhusbyggare hinner blogga nu? Vi har fått en bunt ritningar till stolpverket och emellanåt droppar det in fler, så det finns att göra. Två barn med sommarlov och tomater och gurkor som kämpar för att överleva, eller rättare sagt jag kämpar för att de ska överleva.  Håller på att utöka odlingarna med en 800m2 ungefär. Långsamt men det går framåt. Fick gödsel idag  täcker allt med plansiloplast och låter bli att gräva.

Men åter till stolpverket. Stolparna som kommer stå mitt i huset 6 st är klara och en massa andra bitar också.








En gång var Staffan med i en förening som hette Fetvedens vänner. Han sänkte medelåldern kraftfullt. Men finfina grejer är det. Fetved.




 Det är leran där närmast som också har lite presenning på sig så det inte blir fullt med barr och skit.


 



Odlingarna är alltså också täckta. Är aningens svårt att sova när det blåser mycket. Vi bor på västkusten. Några kilometer från havet. Ser framför mig hur den där plasten far och lägger sig på grannens hus.


Fick gödslet i dag, Jippie! Två bäddar till att bygga, 1,20*30*0,05M och sedan plast på igen. Två av bäddarna är gammal gödsel där kommer jag sätta vitlök i höst. 3000 tänkte jag odla.. Resten av bäddarna får vänta tills nästa år.


Provar lite, det känns fint, andra försöker mest se sura ut.
SparaSparaSparaSparaSparaSparaSparaSparaSparaSparaSparaSpara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar