söndag 13 november 2011

hundmat

lite dålig motion på sistone. och för mycket mat. för hundarna har blivit lite runda om magen. Men BARFandet går riktigt bra!


Kanske har jag varit lite lat på det senaste och gett dem för lite grönsaker, å andra sidan tvistas de om man ska ge grönsaker alls. Men får väl se till att fixa en sats. Mixar en bit lever med välmogna grönsaker och frukter till ett klet och ger emellanåt.
Om man ska ge en recension så har deras tänder blivit jättefina ingen tandsten alls. och då fick de ändå lite ben (hudben, sådanadär vita) innan. Lite bättre muskler? med tanke på dåliga motionen. OCH mycket sällan några äckliga fisar. dessutom är bajset jättebra!! Helt fantastiskt! nästan så man skulle kunna plocka upp det med handen! men det gör jag inte. istället* sparkar jag ner korven i diket eller trycker ner den i gräset med skon. och inga skor luktar eller blir äckliga!! Korven borde försvinna fort när det inte finns ett uns konserveringsmedel i den.
*Kommer bajset på olämpligt ställe plockar jag naturligtvis upp (med påse) och slänger i avsedd behållare.

2 kommentarer:

  1. Ahh! Haha.. I någon sekund trodde jag att det va hundens ben med världens sår på! Aj aj..

    SvaraRadera
  2. ofy! nä, vilken skräckbild då. Nejnej ett gott köttben som han kan ligga och mysa med länge.

    SvaraRadera