söndag 29 april 2012

fröer

I år hade jag bland annat tänkt satsa lite mer på olika sallatsorter. och visst passar det bra med ett litet experiment i samband med det?


det finns en sallat på marknaden som är väldigt populär nu, med samma namn som en speciell drink. Och den är riktigt god, så jag tänkte man kanske kunde fixa frön av den. Sallat är oftast inte korspollinerade så förhoppningsvis är det en riktig sort! att man kallar den en blandning av roman och isbergssallat kan ju handla om just bara smaken. Hoppas nu bara på att ingen har fifflat med den bara. Skickar med en länk som beskriver hur man fröodlar sallat. 
Inte tänker jag låta något storföretag ha ensamrätt på goda smaker...
Nåväl jag hoppas jag lyckas få till några goda smaker i sommar!

2 kommentarer:

  1. OJ vad många fröpåsar! Vi gick loss lite på Impecta och köpte frö fast vi inte egentligen har nån jord att tala om... Men några sorter amarant, kikärter, bovete, quinoa, märgärt och sockerärt, kinsisk selleri, brysselkål, trädkål, squash och nakenfröpumpa osv skall man väl få plats med! Och till växthuset Luffa, cocktailtomater, djungelgurka, slanggurka... ja jisses.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja och då är det inte allt... men det låter om du har en hel del att så du också!

    SvaraRadera