fredag 30 september 2011

en fredag

Jag tror jag har en underliggande önskan om att det snart är jul. Insåg detta på väg till storbyn för handlaochhämta barn.

Nej, jag är inte gravid den gröna grantröjan hängde ut när jag lutade mig framåt.
Andra saker som är märkliga är den där fettskatten i Danmark. Åh måtte den inte komma hit. Hoppas det arma danska folket har vett att tänka själva. Inte för att dom måste äta en massa smör, men vore det inte vettigare med en sockerskatt, om någon? riktigt fett är ju inte råbilligt, men det är däremot socker. Tänker också lite på det här med smörbristen i Sverige, en del skyller på LCHF, endel på Leila (hon som bakar) sen hörde jag ett rykte om något om felberäkning och torrmjölk. skitsamma, slut är det i allafall. Úndrar om det blir på samma sätt när oljan tar slut? Men jag tror nog på en stor prishöjning då. Smöret har väl inte blivit dyrare, det som finns därute? Nej det skickas väl ut sporadiskt till olika butiker, eller är det någon som har förtur? När oljan börjar sina ordentligt, är det bara vissa stationer som kommer att få då? hamstring.....phu. kanske är lika bra att lära sig köra häst, någon vettig miljövänlig bil har vi väl aldrig råd med ändå. Eller skaffa ett skrälle och bygga om till gengasbil, ved kommer vi ju ha gott om. Synd att varesig jag eller S är så speciellt roade av bilbyggande.



Och nu har denna extremt politiskt korrekta fröken syndat. Det är inte svenska morötter i bunken utan sötpotatis, gud vet varifrån.. de ligger nu i torken för att bli en slags chips till lammköttet i morgon. ytterfile ligger på avfrostning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar