torsdag 8 september 2011

EU

Hörde om detta på radion i morse. Läs eller lyssna gärna. Livsmedelsverket tar tillbaka sina rekommendationer om hur man kan äta miljövänligt. Detta efter att de fått stöta på motstånd i frågan från EU.
"EU-kommissionen tyckte inte om att Livsmedelsverket rekommenderade närproducerad mat och menade att det var ett handelshinder."

Jag finner detta mycket virrigt, nu när jag är mitt uppe i en process där jag är med och söker pengar från EU. Vi kommer arbeta med ett projekt som vill arbeta bland annat för  småskalig odling och närproducerat. Vi har fått indikationer på att ansökan är riktigt bra, och hoppas nu på att detta blir verklighet. Pengarna vi ansöker om från EU är utannonserade till landsbygdsutveckling.

Någon mer än mig som inte får detta att gå ihop?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar