torsdag 22 september 2011

Om mat mest

Men om någon undrar så går det framåt med både markköp och karriär.

Hemma nu är det ändå mest mat det handlar om. Jag har inte kunnat låta bli att snöa in på detta med Rawfood och tror jag har hittat ett eget spår. Det ska bli spännande att se vart det leder. Jag har ju alltid varit intresserad av vad man kan plocka och äta i naturen. Och när man lagar Rawfood så känns det lite som när man lekte att man lagade mat när man var liten. Det gillat jag! Men läs det här inlägget om sprängticka på bloggen Lev och Spira och bli lika inspirerad som jag. Vi äter inte bara råkost, även om det är väldigt gott med grönkålsmootie med lite banan och bär till frukost. Mermer ropar F. Idag hämtade jag ett lamm på RJs. 
Visserligen kändes det lite synd att lägga de fina bitarna i frysen men man kan ju inte äta allt på en gång. Till middag fick det bli lammfärsbiffar. Gudomligt gott. Hoppas nu att frysen håller kvar den goda smaken på resten. Lammet är väl införpackat för att skyddas mot vomen som luktar apa men som hundarna älskar. I framtiden blir det nog två frysboxar. Lika bra att tänka på det redan nu i ritstadiet. En för oss och en för hundarna. Det lönar sig nog i slutändan. Med tanke på hur billigt kött och ben slaktavfall jag hittat till hundarna. Närproducerat dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar